tisdag 6 november 2007

Bokfemman vecka 45

Ja, då var det dags igen med Malins bokfemma. Idag ska middagsinbjudningarna skickas ut. Spontant skulle jag vilja bjuda alla i Astrid Lindgrens värld och då skulle jag vara ganska säker på att få ett hejdundrande kalas. Men jag bortser från barnboksvärlden denna gång och ska se om jag hittar några trevliga och intressanta vuxna;)

Veckans tema för Bokfemman är middagsbjudning. Välj fem fiktiva litterära karaktärer som du vill bjuda hem på middag och motivera dina val


  • Tom Booker (The Horse Whisperer av Nicholas Evans) En man som verkligen tilltalar mig och som har mycket att ge. Sympatisk, vänlig och kärleksfull

  • Mr Darcy. (Pride&Prejudice av Jane Austen) Säger som Malin här...tänk att ha denne artige gentleman till middagsgäst. En upplevelse.

  • Nora ( Et dukkehjem av Henrik Ibsen) Skulle vara intressant att ha som gäst. Skulle fråga henne om hon gick för alltid, eller om hon bara var ute en kort stund...

  • Julie ( Kvinnorna på Innhaug av AnneKaren Elstad) En stark kvinna med mycket erfarenhet av livet som jag hoppas att hon skulle dela med sig av.

  • Paul Flanner ( Nätterna vid havet av Nicholas Sparks) En lugn och trevlig man med massor av kärlek inom sig som kan få en kvinna att känna sig levande.

Egentligen skulle jag inte vilja bjuda dem på ett och samma tillfälle, utan jag vill ha mina gäster en och en så jag kan ägna mig helt åt min gäst, och även tvärtom naturligtvis ;)

Nu är det din tur! Vilka fem karaktärer skulle du bjuda till din middagsbjudning?

Inga kommentarer: